Florinte

Foto: Cristian Brian

FamiliaFringillidae

GenulChloris

SpeciaChloris chloris

Specie care se poate recunoaşte foarte uşor prin coloritul verde-gălbui al penajului. Culori asemănătoare sunt au doar cănăraşul şi pe scatiuul (Spinus spinus). De aceste specii îl putem diferenţia cel mai uşor prin prezenţa panelului galben de pe aripă. Spatele masculului este verde uniform, fără striaţii, iar culoarea galbenă este mai extinsă pe aripă şi rectrice. Cantitatea culorii galbene se măreşte împreună cu vârsta, iar intensitatea indică în mod onest rezistenţa masculului la paraziţi.

Dintre cinteze, este specia cea mai frecventă în localităţi; trăieşte în grădini, parcuri, cimitire. Habitatele naturale sunt marginile pădurilor, păşuni cu copaci, tufărişuri, dumbrave. Consumă seminţe de diferite plante ierboase, buruieni, tufe, arbori, iar puii sunt hrăniţi şi cu insecte. Sedentar sau migrator parţial, fiind afectat de bogăţia resurselor de hrană. Are două tipuri de cântec: unul constă din fluierături melodioase,iar celălalt este un strigăt monoton cu pauze lungi „tsuii”. Cântă de pe vârful tufelor sau copacilor sau în timpul zborului, cu bătăi de aripi lente.

Populația din România este estimată (2013) între 300.000 și 600.000 de perechi chibăritoare.

Cuibul este construit deseori în tufe cu frunze persistente; uneori ocupă cuiburi construite de alte specii. Depune două ponte pe an, iar cele 4-6 ouă sunt clocite de femelă.