Arii Naturale > SPA > Aliman - Adamclisi

Regiuni geograficeStepica

Regiuni administrativeConstanţa

EcoregiuniPodişul Dobrogei

Importanta sitului pentru conservare

Zona Aliman-Adamclisi se remarcă printr-o alternanţă a văilor largi și a zonelor mai înalte împădurite, cu oglinzile de apă ale lacurilor şi bălţilor din vecinătatea sitului, toate generând o succesiune de peisaje care conferă teritoriului o personalitate distinctă și o diversitate mare a faunei şi florei. Valoarea conservativă mare este întregită de prezența a 32 de specii de păsări protejate la nivel european, ... mai multe

Prezentare generala a sitului

Situl se află în bioregiunea stepică, cuprinzând o suprafaţă reprezentativă din podişul Oltina, care este o subunitate a podişului dunărean al Dobrogei de Sud. Zona este puternic fragmentată de Văile Baciului şi Adâncata-Vederoasa, în ea combinându-se armonios peisajele de câmpie cu cele de podiș, întrerupte de văi largi cu caracter de canion pe măsură ce crește apropierea de Dunăre. Relieful este larg ondulat după ... mai multe

Activitati care se desfasoara in sit si in afara perimetrului acestuia

Deşi este o activitate tradiţională în sit, păşunatul (şi în mod special suprapăşunatul) poate duce la reducerea teritoriilor unor specii de păsări, dacă se practică în perioada de cuibărit sau de creştere a puilor. Practicarea agriculturii ajunge să aibă impact negativ asupra păsărilor doar dacă devine intensivă, prin utilizarea în cantităţi mari a pesticidelor. Turismul necontrolat are de asemenea impact negativ ... mai multe

Administrarea sitului

În teren sunt prezente amenajări pentru colectarea deşeurilor şi puncte de intrare în sit, însă pentru o administrare eficientă a sitului este necesară înfiinţarea unui centru de vizitare/informare, panouri de atenţionare, de informare şi de orientare, bariere, poteci/drumuri pentru vizitare, trasee turistice şi tematice. În anumite zone este necesară împrejmuirea unor habitate importante pentru cuibărit şi hrănire.

adauga un comentariu